Art of Packaging – PROFESSIONAL – Konkurs na najlepsze opakowanie roku!

Zaprojektuj, wydrukuj, wyprodukuj najlepsze opakowanie roku i zgłoś je do Konkursu ART OF PACKAGING!

Szukamy opakowań genialnych i funkcjonalnych, zaskakujących formą i konstrukcją. Niech grafika, jej formuła i wrażenie innowacji sprawią, że pomysł na opakowanie dostarczy konsumentowi prawdziwej frajdy! Dowcip, ironia, pewny siebie koncept. Genialność może być prosta! Funkcja tkwi w prostocie! Druk nadaje kunsztu! Satysfakcja, komfort i przyjemność użytkowania. Artystyczna przyziemność. Sztuka pakowania.

Zakończenie Konkursu nastąpi po uroczystym ogłoszeniu jego wyników podczas Gali Finałowej w Poznaniu.

Szczegółowy regulamin oraz ankieta zgłoszeniowa znajdują się na stronie: REGULAMIN / ANKIETA

ART OF PACKAGING – Perły wśród Opakowań to ogólnopolski Konkurs na najlepsze opakowanie roku. Organizowany jest w Poznaniu i promuje branżę związaną z nowoczesnym przemysłem opakowaniowym. Ideą Konkursu jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Organizatorem Konkursu jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.

ART OF PACKAGING ma dwie edycje: Debiuty oraz Professional.

W skład jury konkursu weszły osobistości ze świata nauki, kultury i sztuki; przedstawiciele firm związanych z branżą opakowaniową, a także ich biznesowi zarówno krajowi, jak i zagraniczni – partnerzy oraz klienci; Profesorowie i wykładowcy polskich uczelni wyższych, kształcących na kierunkach związanych z projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowym

ART OF PACKAGING Professional to ogólnopolski Konkurs dla profesjonalistów w branży opakowań. Opakowania i projekty mogą zgłaszać:
projektanci, producenci, odbiorcy, właściciele opakowań.

Edycja Professional ma na celu promowanie i nagradzanie pomysłów w segmencie projektowania i produkcji opakowań powstałych na  lub dla rodzimego rynku. Szukamy wyjątkowych form, wartości użytkowych i sztuki w opakowaniach. Nagradzamy twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. Zgłoszone opakowania powinny odznaczać się przede wszystkim innowacyjnością, funkcjonalnością, interesującym designem i estetycznym wykonaniem.
Ważny jest pomysł, idea oraz towarzyszące temu emocje; zamysł ekonomiczny i ekologiczny. Szukamy cech artystycznych oraz technicznych (wykonanie).
Szukamy sztuki w opakowaniach. W ankiecie należy zawrzeć zwięzłe, istotne informacje techniczne i technologiczne oraz opis designerski. Prestiżową statuetkę – Perła wśród Opakowań i miano zwycięzcy otrzyma producent opakowania zgłoszonego do Konkursu, którego wkład w stworzenie Najlepszego Opakowania Roku zgodnie z oceną jury będzie największy i najbardziej znaczący.

Kryteria oceny:

– pomysł – idea – emocje

– design – innowacyjność

– ergonomia – funkcjonalność

– ekologia – recykling

– marketing – promocja – komunikacja – informacja

– wykonanie

Zgłoszenie

Konkurs ma charakter otwarty.

W konkursie może wziąć udział: producent, projektant, odbiorca, właściciel opakowania.

Zgłoszenie do Konkursu jest bezpłatne. Uczestnik pokrywa jedynie koszty wynikające z przygotowania i przesłania prac.

Podstawą przyjęcia zgłoszenia udziału w Konkursie jest:

przesłanie płyty CD/DVD zawierającej: wypełnioną ankietę zgłoszeniową w postaci cyfrowej (w formacie MS Word) oraz minimum 3 zdjęcia studyjne
i/lub wizualizacje pomysłu na rozwiązanie opakowaniowe: w postaci cyfrowej, zapisane jako CMYK, w formacie TIFF lub JPG lub PDF, w rozdzielczości 300 dpi;

przesłanie min. jednego opakowania do oceny: z zawartością lub bez.

dołączenie wydrukowanej ankiety zgłoszeniowej z podpisem.