Art of Packaging – DEBIUTY – Konkurs na najlepsze opakowanie roku!

ART OF PACKAGING – DEBIUTY

Zaprojektuj najlepsze opakowanie roku i zgłoś je do Konkursu ART OF PACKAGING!

Szukamy opakowań genialnych, zaskakujących formą i konstrukcją.

Niech grafika, jej formuła i wrażenie innowacji sprawią, że pomysł na opakowanie dostarczy konsumentowi prawdziwej frajdy! Dowcip, ironia, pewny siebie koncept. Genialność może być prosta!

Zakończenie Konkursu nastąpi po uroczystym ogłoszeniu jego wyników podczas Gali Finałowej w Poznaniu.

Szczegółowy regulamin oraz ankieta zgłoszeniowa znajdują się na stronie: REGULAMIN / ANKIETA

ART OF PACKAGING  Perły wśród Opakowań to ogólnopolski Konkurs na najlepsze opakowanie roku. Organizowany jest w Poznaniu i promuje branżę związaną z nowoczesnym przemysłem opakowaniowym. Ideą Konkursu jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Organizatorem Konkursu jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.

ART OF PACKAGING ma dwie edycje: Debiuty oraz Professional.

W skład jury konkursu weszły osobistości ze świata nauki, kultury i sztuki; przedstawiciele firm związanych z branżą opakowaniową, a także ich biznesowi zarówno krajowi, jak i zagraniczni – partnerzy oraz klienci; Profesorowie i wykładowcy polskich uczelni wyższych, kształcących na kierunkach związanych z projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowym

ART OF PACKAGING Debiuty to Konkurs dla młodych projektantów.

Opakowania i projekty mogą zgłaszać studenci i absolwenci szkół/uczelni, których profil związany jest z projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowym.

Przedmiotem Konkursu i Głównym Tematem – w edycji Debiuty jest wyłonienie najlepszego opakowania na dowolny produkt, który nie funkcjonuje jeszcze na rynku oraz zaprezentowanie potencjalnych możliwości wykorzystania go w praktyce. Naszym celem w tej edycji jest promowanie i nagradzanie pomysłów artystów w segmencie projektowania opakowań, a także odkrycie i pokazanie branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. Nagrodzony zostanie najbardziej innowacyjny pomysł (projekt) na opakowanie dowolnego produktu, przedstawiony w formie wizualizacji i/lub zdjęć oraz prototypu jako wzoru doświadczalnego, będącego odwzorowaniem zaprojektowanego wyrobu zgodnie z przesłaną dokumentacją.

Prace konkursowe powinny odznaczać się innowacyjnością, funkcjonalnością, interesującym designem i estetycznym wykonaniem. Ważny jest pomysł opakowania/zapakowania produktu, idea oraz towarzyszące temu emocje; zamysł ekonomiczny i ekologiczny. W ankiecie należy zawrzeć zwięzłe, istotne informacje zawierające główne techniczne i technologiczne cechy oraz opis designerski.

Kryteria oceny:

– pomysł –  idea – emocje

– design – innowacyjność

– ergonomia – funkcjonalność

– ekologia – recykling

– marketing – promocja – komunikacja

– wykonanie

Zgłoszenie

Zgłoszenie do Konkursu jest bezpłatne;

Do Konkursu można zgłosić projekt, który jest pracą zbiorową;

Podstawą przyjęcia zgłoszenia udziału w Konkursie jest:

przesłanie płyty CD/DVD zawierającej: wypełnioną ankietę zgłoszeniową w postaci cyfrowej (w formacie MS Word) oraz minimum 3 zdjęcia studyjne i/lub wizualizacje pomysłu na rozwiązanie opakowaniowe: w postaci cyfrowej, zapisane jako CMYK, w formacie TIFF lub JPG lub PDF, w rozdzielczości 300 dpi;

przesłanie prototypu/modelu opakowania jako symulacyjne odwzorowanie określonego przedmiotu wykonane z dowolnego materiału i niekoniecznie posiadające postać konstrukcyjną;

dołączenie wydrukowanej ankiety zgłoszeniowej z własnoręcznym podpisem.